Na této přednášce se budeme zabývat tím, jak nejlépe prezentovat oddíl pomocí Internetu v daných podmínkách toho kterého oddílu. Možností je více a tu nejvhodnější je nutno vybrat právě podle konkrétních podmínek.
1. Vlastní nebo jinde?
Jsem schopen vytvořit vlastní prezentaci a jakého stylu?
Bude dostatečně často aktualizovaná?
Docílím u ní dostatečně velké návštěvnosti?
2. Prezentace jinde
Může být kombinovaná i s prezentací vlastní. Vlastní prezentace většinou nestačí.
Kde:
Adam - http://www.adam.cz
Magazín eKamarád - http://www.ekamarad.cz
ale i velmi dobrý portál http://www.kamchodit.cz
Prezentovat se lze i pomocí facebooku.
3. Vlastní prezentace
statická nebo dynamická
Statická - jednoduchá, náročnější aktualizace. Lze ji vytvořit v informačním stylu tak, že ji stačí aktualizovat 1x až 2x ročně.
Neslibovat častější aktualizace, než na co stačím.
Tvorba: Front Page (není třeba umět HTML) a nebo v HTML jazyku
Příklady: Fotoalbum ICOK
Dynamická - náročnější, jednodušší aktualizace. Problémem je, pokud nemám co aktualizovat. Aktualizuje se často několikrát měsíčně, třeba i denně.
Tvorba: PHP nebo ASP. Existují předefinované redakční systémy, např. phpRS - http://www.supersvet.cz/phprs .
Příklady: Magazín eKamarád, eAlbum, Romány, Mílova stránka, Kronika Tuláků, ale např. i ICOK nebo Nadační fond Internet mládeži.
4. Jak zviditelnit vlastní prezentaci?
Rozcestníky - Seznam, Atlas, Centrum
Reklamní systémy - Billboard, Lišta
Výměna ikonek s jinými stránkami
TOPlist - současně statistiky
5. Co na prezentaci patří? K čemu slouží?
Účel: 1. pro veřejnost - propagace, 2. pro vlastní členy, 3. pro obojí
Obsah: kontakt, z činnosti - akce chystané, akce uskutečněné, fotoalbum, informace o táborech, informace o schůzkách
Pozor: autorská práva, bezpečnost informací
Příklady: Šťovík, T.K.Průzkumník, BVÚ, Mamuti, Koťata, Trojka Vsetín, Vlčata Brno, Nik Praha, Rada dětí a mládeže hl. m. Prahy